måndag 12 januari 2009

Rodenbach Grand Cru


Zippar just nu på en Rodenbach Grand Cru. Har druckit den ett par gånger tidigare så skriver bara några få ord här.

Kamera inte tillgänglig men kan meddela att ölet simmar omkring i mitt Gulden Draak glas och ser trevligt vinrött ut.

Doftar väldigt behagligt av ek,vinäger,citrus/äpple samt en del viniga toner. Trevligt! Smaken är lik aromen med mycket citrus,äpple samt en del körsbär. Mycket bra balans mellan sött och surt. En hel del kolsyra men inget som stör. Ganska skarp och distinkt avslutning.

Kort och gott ett strålande exempel på en Flanders Red Ale!
4.3 / 5.0

3 kommentarer:

AndersAnd sa...

underbart öl som man dricker alldeles för sällan! Det här tycker jag borde hoppa in i systembolagets ordinarie sortiment.. Minns fortfarande första gången jag drack detta öl, det var en minst sagt speciell upplevelse med många "WOAH" och "WTF!?" haha

Victor Dahlberg sa...

Vad tycker du om Rodenbach vs Rodenbach Grand Cru?

Niggze sa...

Gillar Grand cru versionen lite mera faktiskt, själv då?

Tänkte inhandla deras Vin de cereale nu i veckan när jag befinner mig i danmark, provat den :)?