torsdag 25 december 2008


Befann mig i Köpenhamn i måndags och givetvis var man tvungen att kila iväg en runda till Ölbutikken, följande inhandlades denna gång:

Alesmith IPA
Rodenbach Grand Cru
Boon Oude Geuze Mariage Parfait
Mikkeller Simcoe Single Hop IPA
Dieu du Ciel Péché Mortel

En del favoriter i repris då jag provat alla utom Alesmith IPA tidigare!

Var på tivoli ett tag på kvällen,efter det drog vi iväg till Brewpub för att ta en kvälls/natt öl. För min del blev det deras Coltrane Imperial Stout som var sisådär. En aning för "klen" och enformig för min smak. Flickvännen drack sin vana trogen en Tripel Karmeliet. Trevligt värre!

God Jul och god förtsättning får man väll önska :) Drick god öl!

2 kommentarer:

AndersAnd sa...

Trevlig mix, drack Simcoen igårkväll och gud vad god den var, har druckit den på fat två gånger innan men nu var den absolut bäst. Humlejuice! jag har ångest över att jag inte köppte ett sexpack istället..

Niggze sa...

Drack simcoen på ebf och deras extreme simcoe! Båda var sjukt goda,drack min single hop för några dagar sedan,tänkte slänge upp en recension idag:)