fredag 21 augusti 2009

Inventering!

Ja det kan väll vara på sin plats med en inventering emellanåt. Har lite av ett Öl I-lands problem just nu! Har en del bra skit som jag vill dricka men samtidigt vill spara osv osv. Har kommit på mig själv att jag medvetet har valt en annan öl istället för den jag varit sugen på då jag har kännt att jag vill spara den/inte kännt att det var riktigt dags att knäppa upp den just då. Jobbigt värre...

Tog en titt i de skåp där mina öl för tillfället huserar och kännde nej nu är det dags att inventera. So here goes: ( Några flaskor hålls hemliga pga hemliga orsaker (!) )

75cl - 50cl:

1 Liefmans Goudenband
1 N’Ice Chouffe
1 Rogue Imperial Stout 2006
1 New Glarus Belgian Red
1 Lost Abbey Isabelle Proximus
1 Cantillon Crianza Helena


1 Deschutes The Abyss 2008
2 Three Floyds Dark Lord Russian Imperial Stout 2009&2007
1 Foothills Sexual Chocolate Imperial Stout 2009
1 Firestone Walker 10
1 Nøgne Ø Dark Horizon Second Edition
1 Fullers Vintage Ale 2007
1 Hoppin Frog BORIS The Crusher
1 Great Divide Oak Aged Yeti Imperial Stout
1 Double Bastard Ale
1 Mikkeller Beer Geek Brunch Weasel
1 Nøgne Ø Imperial Stout
1 Březňák Spezial Doppel-Doppel Bock 21°


Mindre än 50cl:

2 Goose Island Bourbon County Stout
3 Brooklyn Black Chocolate Stout
1 BrewDog Paradox Islay (Batch 004) Anniversary Edition
2 Stone Imperial Russian Stout
1 De Dolle Stille Nacht 2008
1 De Dolle Oerbier
1 Abbaye des Rocs Brune
1 Rochefort Trappistes 10
1 Schloss Eggenberg Samichlaus Bier
1 Dieu du Ciel Solstice d’hiver
1 Hair of the Dog Fred
1 Hair of the Dog Adam
1 Thirsty Dog Siberian Night Imperial Stout 2007
1 Founders Kentucky Breakfast Stout (KBS)
1 North Coast Old Stock Ale 2008
2 O'Hanlons Thomas Hardy Ale 2005&2008
5 Sierra Nevada Bigfoot 09
1 Sierra Nevada Bigfoot 08
1 Mikkeller 黑 / Black
1 Dupont Avec les Bons Voeux

Allt som allt enbart 48 flaskor. Inte allt för mycket, har varit ganska snål med inköpen på systemet på senare tid. Köpte till exempel ingenting av det senaste släppet, det hade dräpt plånkan deluxe ( Boris är från ett inköp i danmark för ett tag sedan). Är ganska nöjd med vad jag redan har så får väll se till att börja beta av dem 1 för 1 men vem fan är sugen på en Imperial Stout i 22 graders värme och sol? Som tur är lär de flesta finnas kvar framemot ruskiga höstkvällar samt den kalla vintern redo att avnjutas :)

7 kommentarer:

Baggen sa...

Jag korkade upp en Dark Lord 2008 med lite ratebeerfolk igår afton. Den fungerade utmärkt "värmen" till trots och var perfekt att dela på en 4-5 personer. Drack även en Upland Blackberry Lambic som var riktigt trevlig. Fast jag vet hur det är med den där känslan av att man ska "spara" på de sällsyntare ölen men det håller inte i längden så man får överfulla ölskåp ist :)

Niggze sa...

Det låter bra, funderar på att knäppa min Dark Lord 07 inom en snar framtid. Jaså Upland Blackberry Lambic var bra, har funderat på att tradea till mig lite öl från just Upland faktiskt. Spara de sällsyntare ölen = överfulla ölskåp indeed! :)

Weine sa...

Mycket du kan vara nöjd över där. Du den där Sexual Chocolate Imperial Stout skulle jag gärna ha i skåpet.

Anonym sa...

Av någon anledning älskar man den här typen av inlägg! Antar att man gillar att snoka.

Filip och Erik sa...

Hej!
Vi skickade just ett mail om att eventuellt ses veckan efter nästkommande (31:a-6:e) och dricka lite öl. Hör av dig om du är sugen!

Alex sa...

Knäckte min näst sista Bourbon County Stout senast det var snålblåst och höstlikt ute. Fantastiskt vad som hade hänt med den redan. Alla de småsaker jag hoppades skulle bli bättre, hade så också blivit det. Inte helt fel alltid att lagra under vissa påskyndande omständigheter (kanske extremt ogynnsamma i andra fall?).

Gyllenbock sa...

Det var sannerligen inga dåliga öl du har hemma.