tisdag 3 februari 2009

Motivation


Har tappat motivationen helt att skriva blogg nu ett tag faktiskt. Mycket skola och annat trams har tagit över tyvärr... Kan meddela att jag inte slutat dricka öl,tvärtom haft lite motivation att skriva bara. Har sugit ner en hel del på senare ändå t.ex:

Gouden Carolus Hopsinjoor 3.8 / 5.0
Poperings Hommelbier 3.6 / 5.0
De Dolle Oerbier 3.4 / 5.0
De Dolle Extra Export Stout 3.8 / 5.0
Glazen Toren Saison dErpe-Mere 3.8 / 5.0
Birrificio del Ducato Verdi Imperial Stout 3.5 / 5.0
Hoppin Frog BORIS The Crusher 4.5 / 5.0
Sierra Nevada Celebration Ale 3.7 / 5.0

Kan tillägga att vinnaren av de belgiska "humleölen" jag har provat är De Rankes XX Bitter som jag provade för ett tag sedan! Gouden Carolus Hopsinjoor sniffar på andra plats och Poperings Hommelbier på en klar tredje plats.

Blev ganska besviken på Oerbier från De Dolle faktiskt. Lite spritig och konstigt syrlig. Ingen höjdare faktiskt, men ska nog prova en gång till kan ha haft en dålig dag. Vad vet jag? Deras Export Stout betydligt trevligare.

BORIS! Fantastisk Imperial Stout! Rena rama motoroljan i glaset! Otroligt len och mysig i munnen med massvis av lakrits,kaffe,karamell, samt en slags skön fruktig syrlighet. Lite karamell och godis gömmer sig även i smaken. Grym!

1 kommentar:

Victor Dahlberg sa...

Du verkar också ha druckit en hel del belgiskt den sista tiden. XX bitter är riktigt schyst! Jag undrar om man hade lyckats pricka in den som en belgare vid en blindprovning.