lördag 20 mars 2010

Världens coolaste Saison?


Kan vara Fantôme Saison! Sjukligt tuttifruttig arom med massvis av apelsin, persika, citrus samt en hel del godisaktiga toner balanserat fint med en subtil humleton. Smaken är rena godiset. Tuttifrutti, citrus, blommiga toner samt en perfekt syrlig avslutning som gör att ölet inte ballar ur totalt. Småjästiga toner med en liten förnimmelse av banan känns också av. Väldigt mjuk och fin i munnen. Grym sommaröl! ( Funkar bra nu med för den del! ) Känns väldigt skönt att ha 3 flaskor kvar efter denna må jag säga.

4.1 / 5.0

Som ett litet tillägg så kan Boulevard Saison Brett också vara en kandidat till den häftigaste Saisonen man har provat. Väldigt fräsch och fruktig arom med en bra humlepunch. Smaken är rejält fruktig och väldigt frisk med en perfekt syra som balanserar. Inte så jästig och funky som man kan tro utan snarare väldigt fräsch och frisk. Häftig sommrig/frisk munkänsla. Får ni mot förmodan kanske tillfälle att smaka den, tveka inte!

4 kommentarer:

dempa sa...

jadu, kan ju inte annat än tycka det du beskriver låter väääldigt gott.. skulle vara kul att prova nån gång!

Anonym sa...

Jag älskar den! Ett utav mina absoluta favoritöl.

Fredrik sa...

Riktigt bra öl det mesta ifrån bryggeriet har varit riktigt bra!

Johan sa...

Låter smarrigt! Jag hoppas jag hittar den under min Belgienresa :)