fredag 14 november 2008

Hagalen?

Jaa då har man vart inom Hansacompagniets systembolag klockan 10 i förmiddags för att få tag på lite nyheter. Ingen större trängsel vid ölen bara jag och en till herre till börja med. Efter några minuter kommer en äldre man dit,roffar åt sig tre nästan fyra hela lådor Oak Aged Yeti Imperial Stout. Känndes spontant lite överdrivet å andra sidan vet jag inte exakt vad han ska med alla dem till...

Inhandlade följande sorter idag:

Oak Aged Yeti Imperial Stout
Baladin Noël
Left Hands Twin Sister Double IPA
Cuvée Angelique
Scaldis Refermentée 75 years

Blev en lagom nota på 617 kronor.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vart inne på hansa en tio över tio idag också.. småpratade med gubben och hans tre lådor yeti (som också var till hans vänner tydligen..) Jag känner minsann igen dig från alla tidiga klockan tio "nyhetsläpp" framförallt då för att du är den enda andra ölnörden under 60 :) vilket sammanträffande att bara stöta på din blogg såhär.. ska fortsätta kolla den, skål! (med ett glas Yeti..)

Niggze sa...

Haha ja där ser man! Känndes lite småego om det bara var till han själv... Jassså du kännde igen mig,råkar inte vara så att du var där med en tös?*vild chansning* Var typ ingen där när jag var där.
Kul att du förtsätter kolla bloggen,kommer uppdatera den relativt ofta I guess. Skål och vi kanske ses en annan gång runt 10 tiden när det är dax för ölsläpp :)

AndersAnd sa...

Japp, hade med mig min kvinna som packåsna så det var säkerligen jag. (hon får små smakprov av ölen för jobbet..) Det blev dock väldigt lite denna shoppingrundan.. 4 Yeti, 1 Cuvée Angelique, 1 twin sisters och en av italienarna "Re Ale" är sugen på att springa bort och köpa de andra italienarna utav ren nyfikenhet men vet inte om plånboken håller för det.. Du får rapportera om Noel'n, är det något att hurra för så ska jag gräva lite djupare i plånboken..